Piątka od producenta #21 – Młody!

Młody

Urodzony w Bielsku-Białej. Poza produkcją muzyki uskutecznia także szlifowanie umiejętności wokalnych. W jego twórczości słychać inspirację najlepszymi latami Rapu, przy czym rozwija on go dalej na swój własny sposób. Powołał do życia już dwa składy, z którymi to jest głównie kojarzony – Meridialu oraz Heavy Mental. Nie będzie niespodzianką, gdy przedstawię dzisiejszego gościa – Panie i Panowie – Młody!

1. Dopadają Cie czasem chwile słabości? Jak sobie z nimi radzisz?

No jasne, zdarzają się sytuacje, że nie idzie, ale wtedy zaczynam kolejny projekt i jak trzeba to kolejny i tak dalej, aż w końcu trafię na odpowiedni sampel. Po tym dopasuje odpowiednie uderzenia, dogram linię basu i zacznę chodzić po studio…

2. Co Cie inspiruje?

No wiadomo, że ludzie (śmiech). Inspirują mnie numery, których słucham podczas samplowania, a najczęściej siedzę w Progresywnym Rock’u, utwory podzielone jak dobrze napisane wypracowanie w szkole, czyli wstęp rozwinięcie i zakończenie = kopalnia! Mówiąc o Hip-Hopie i brzmieniu to Apollo Brown robiący teraz rzeczy, z których wypływa najwięcej tłuszczu, następnie Marco Polo, który robi najlepszy boom bap. Bardzo podoba mi się to, że w jego bitach perkusja jest idealnie dopasowana, każdy talerz jest w odpowiednim miejscu czasowo. Idąc dalej to Alchemist, który ostatnio grzebie w podobnej szufladzie i jeszcze się jara Budką Suflera (kilka bitów zrobił gdzie słychać Cugowskiego), nie mogę zapomnieć o Premierze choć wymienianie Go jest bardzo oczywiste, ale słuchając jego produkcji od X lat mam świadomość prostoty, jednocześnie tego, że jeszcze nikt, nawet na moment nie zbliżył się do Niego.

3. Jak duży wpływ według Ciebie może mieć sprzęt na wygodę i efekty pracy?

Jest takie przysłowie, które mówi: „Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy”, a więc idąc tym torem, jeżeli ktoś nie będzie miał „dobrego ucha” to nawet najlepszy sprzęt nie uczyni go producentem czy beatmakerem. Uważam, że jeśli ktoś znajdzie program czy maszynę, na której będzie się czuł dobrze i będzie zadowolony ze swojej pracy to powinien szlifować swój warsztat w ten sposób. Ja sam pracuje na komputerze (stacjonarnym), który pod kątem technologicznym jest zaawansowanym emerytem, a dźwięk wypływa z zestawu soundblastera 5.1 i jakoś to chodzi (śmiech). Sytuacja nie dużo się zmienia kiedy pracuje w studio u ziomka (3/4 Udgs w Bielsku-Białej), on ma tam kosmiczne sprzęty do pracy nad dźwiękiem i kiedy tam produkuje, a następnie porównuje z bitami „domowymi” to nie słyszę dużej różnicy, oczywiście mówię o rzeczach prosto z programu.

4. Twoja wizja producenta kompletnego?

Przede wszystkim oryginalność, słuchając bitu powinieneś rozpoznać producenta. Ten musi być kreatywny, jego praca polega na tworzeniu czegoś z niczego. Powinien mieć warsztat, który pozwoli mu zająć się całym procesem od znalezienia sampla do zmasterowania kawałka, ja niestety masterowanie oddaje w inne ręce, nie umiem i nie mam nerwów (śmiech).

5. Najlepsze wspomnienie/wspomnienia wiążące się z tworzeniem muzyki? Niech będzie to swoista zachęta dla młodych adeptów!

Nie jestem w stanie teraz przywołać takiego wspomnienia, ale moment, w którym moje bity zaczęły grać jako całość, kiedy doszedłem do brzmienia jakie przez lata chciałem uzyskać! Wtedy poczułem ulgę i jednocześnie mocniejszego kopa do pracy, pomyślałem – chodzi to w chooj (śmiech)!

Po więcej informacji zapraszam na: https://www.facebook.com/mlodymd

Tagi: , , ,

Skomentuj

