Podsumowanie roku 2012!

2012

Koniec roku zbliża się niewątpliwie wielkimi krokami. Dla wielu nadarza się czas podsumowań własnych dokonań, zamiarów, niepowodzeń czy sukcesów. Czemu by właśnie w ten sposób nie pożegnać się z rokiem 2012?

Myśląc na temat streszczenia bieżących dwunastu miesięcy stwierdziłem – czy to ma sens? Wydawało mi się, że nie będzie w nim specjalnie co zawrzeć. Przeszperałem więc bloga i przyznać muszę, że przez moją fatalną pamięć pominąłem sporo istotnych faktów, z których zaraz się wyspowiadam. Jak więc minął mi rok 2012?

Najważniejszym dokonaniem, który stał się faktem w roku planowanego końca świata i niejako wpłynął na mnie najbardziej był – oficjalny debiut. Mój podkład znalazł się na płycie Pyskaty – „Pasja” w schowanym utworze. Poświęciłem temu cały akapit jako istotny element roku 2012! A co jeszcze?

Remixy:

* Bisz – „Za bardzo”
*
Akua Naru – „The world is listening” – Wywalczył pozycję w finałowej grupie
* Młody –
„Spacer” – Udało się zająć pierwsze miejsce
* Mor W.A. –
„Korzenie” – Właściwie wykonany był w roku 2011 ale przez fakt, iż zwyciężył w konkursie na remix, znalazł się na oficjalnej reedycji MorWY w roku bieżącym
* Karim –
„Dobrze wiesz”Laureat głównej nagrody
* Aptaun Support – Remix przeszedł przez sito eliminacyjne. Nie odniósł zwycięstwa, natomiast zajął bardzo wysoką lokatę
* Eskaubei –
„Boisko” – Jako fan koszykówki cieszę się, że udało mi się pozyskać acapelle do tego utworu

Oczywiście nie byłbym to ja, gdyby okazało się, że przez cały rok wykonałem raptem tyle remixów. Wielu z nich zwyczajnie nie publikowałem z różnych powodów. Uwielbiam remixy! Najbardziej rozwojowa droga!

Artykuły:

* „Oficjalny debiut” – Czyli o tym już było wyżej
* „Producencki biznes” – Czyli o pieniążkach z muzyki
* „Uniwersalizm producencki” – Czyli o cesze bardzo istotnej podczas mojej podróży z muzyką
* „Warsztaty muzyczne na Katowice Street Art” – Czyli o tym przybliżę później
* „Kodeks samplingu” – Czyli o tym co pozwalają, a czego nie pozwalają samplować
* „Plagiat – Czyli jak uśmiercić produkcję muzyki” – Czyli o postawie plagiatora
* Rola producenta w rapowym utworze” – Czyli o roli jaką pełni muzyk w utworach

Pisarz ze mnie żaden ale niekiedy potrzebuję wyrzucić z siebie kilka kwestii związanych z tym co mnie tworzy. Bardzo żałuję, że nie powstało więcej artykułów mimo masy tematów, które chodzą mi po głowie lecz były także inne rzeczy do zrobienia. Jakie? A choćby ta…

Cykl – Piątka od producenta”:

To jedna z rzeczy, które napawają mnie straszną dumą. Wymyśliłem sobie wizję cyklu, w której zadaję pytania producentom, podjąłem wyzwanie i wdrożyłem go w życie. Przyznam, że obecność takich gości przerosła moje oczekiwania – z tego miejsca jeszcze raz muszę podziękować przepytanym muzykom i Wam, tym dzięki, którym „Piątka” dotarła tak daleko! A kto w niej gościł?

* #1 – Marco Polo
* #2 – Oer
* #3 – DJ Vadim
* #4 – JR
* #5 – Czarny
* #6 – Kixnare
* #7 – Święty
* #8 – TeTris
* #9 – The Returners
* #10 – Donatan
* #11 – DJ Ike
* #12 – Stona
* #13 – DJ 600V
* #14 – Zeus
* #15 – 20Syl

Warsztaty:

Miałem okazję także uczestniczyć w kilku ciekawych warsztatach/eventach:

* Warsztaty produkcji muzyki prowadzone przez Kubę Sojkę, które otworzyły mi oczy w wielu muzycznych kwestiach
* Warsztaty „Field Recordingu” prowadzone przez Marcina Dymitera – kilka dni spotkań, które przeniosły mnie w inny świat, nauczyły wykorzystywać posiadany rekorder i rzutują do dziś podczas tworzenia – jedno z ciekawszych doznań!
* Mistrzostwa Polski producentów czyli – Beat Battle V – Sam fakt, że dostałem się do tak zacnego grona niewątpliwie odcisnęło jakieś pozytywne piętno. W pierwszej rundzie natrafiłem na Oera, z którym pojedynek okazał się moją prywatną dumą i poprzedził bardzo budującą rozmowę!

Inne:

W 2012 pod względem koncertów bywało różnie. Finanse nie zawsze pozwalały zwiedzić wszystko co chciałbym zobaczyć. natomiast jako, że jestem osobą cieszącą się z pozytywów – nie załamuję się. W tym roku widziałem: Afu Ra, B.O.K., Eldo, Janelle Monae, Lauryn Hill, Molesta Ewenement, Nneka (zaliczam do tego roku), Ostr, Pyskaty, Pinnawela, Pyskaty, Ten Typ Mes, VNM, W.E.N.A. i zapewne jeszcze sporo więcej jednak znów muszę poskarżyć się na swoją słabą pamięć!

W kwestii nabywania albumów w wersji fizycznej był to bardzo dobry rok. Kolekcja płyt CD jak i Winyli niewątpliwie urosła w oczach!

Niepowodzenia:

Zapewne w tym miejscu mógłbym umieścić parę myślników. Nic jednak nie uważam za taką porażkę jak brak jakiegokolwiek albumu w dyskografii. Usprawiedliwieniem może być fakt, że zdecydowanie nie próżnowałem ale chyba nie powinienem wyciągać tej karty. Ogromny prywatny zawód roku 2012. O tyle cieszę się, że wyciągnąłem właściwe wnioski, które wpłyną na wydawnictwa w roku 2013 – pierwsza już niemal na samym początku nowego roku!

To by było chyba na tyle!

Dziękuję, że byliście ze mną w tym roku. Przed nami kolejny, miejmy nadzieję, że jeszcze lepszy, 2013!

Tagi: ,

Odpowiedzi: 3 to “Podsumowanie roku 2012!”

  1. gawinETG Says:

    Debiutowałeś dopiero teraz z pyskatym? a jak to się ma do płyty z rekordem?

  2. gawinETG Says:

    No ok. Wszystko jasne.

Skomentuj

