Piątka od producenta #15 – 20Syl!



Wywodzi się z Nantes – miasto w zachodniej części Francji. Charakteryzując jego osobę, użyć powinno się stwierdzenia – „człowiek orkiestra”. MC, producent, DJ, a każdy z tych elementów wykonuje na najwyższym poziomie. Współtwórca bardzo uznanych kolektywów takich jak: Hocus Pocus czy C2C. Zdaje się być oczywistym kto jest ostatnim gościem cyklu – gwoli ścisłości – 20Syl!

1. Dopadają Cie czasem chwile słabości? Jak sobie z nimi radzisz?

“I’m made of weakness! Weakness is the artist’s power. Weakness is an inspiration, a sensibility. I’m not fighting against it, just trying to use it to be creative.”

Składam się ze słabości. Słabość jest mocą artysty. Słabość jest inspiracją, wrażliwością. Nie walczę z nią, staram się ją wykorzystać w kreatywny sposób.

2. Co Cie inspiruje?

“I think human nature is my main inspiration, but I’m also digging music, movies and graphic design – In fact everything I hear, see and touch inspires me.”

Myślę, że ludzka natura jest moją główną inspiracją, ale uwielbiam także muzykę, filmy, design graficzny – w istocie wszystko co słyszę, widzę i dotykam jest dla mnie inspirujące.

3. Jak duży wpływ według Ciebie może mieć sprzęt na wygodę i efekty pracy?

“I’m not really attached to equipment, for example, I’ve started in ‘95 on Yamaha Expander + Atari, then I worked for 3 years on Akai S2000 & S3000XL and MPC. Today I’m working exclusively on Logic Pro with virtual samplers. There’s maybe one thing that I’m really attached to – myy instruments: Rhodes Piano, Wurlitzer, Clavinet, Precision Bass, Sixtrack Synth (sequential circuits)… But for my productions, I think, I could work with any type of software/hardware as the sound I want is already in my mind.”

Nie jestem zbyt przywiązany do sprzętu, dla przykładu – zacząłem w 1995 na Yamaha Expander + Atari, później przez 3 lata pracowałem na Akai S2000, S3000XL i MPC. Dziś działam wyłącznie na Logic Pro wykorzystując wirtualne samplery. Jest być może jedna rzecz, z którą jestem związany od zawsze – moje instrumenty: Rhodes…. Jednak biorąc pod uwagę moje produkcje, to myślę, że mógłbym pracować przy użyciu dowolnego softu/sprzętu, bo dźwięk, który chciałbym osiągnąć tkwi głęboko w mojej głowie.

4. Twoja wizja producenta kompletnego?

“It depends if you’re talking about „beatmaking” or „production”.
In my opinion, the perfect producer has to be a multi-instrumentist, engineer and beatmaker at the same time. If he’s not he has to get the complete address book and the perfect music knowledge. The beatmaking is only just one side of the production (in a broad sense) – the art of playing with the groove.”

To zależy, czy pytasz o beatmaking, czy produkcję. W mojej opinii, producent idealny musi być multi-intstrumentalistą, inżynierem i beatmakerem jednocześnie. Jeśli nim nie jest, musi zdobyć kompletną listę adresów (chodzi o ludzi, którzy się na tym znają), a także pełną wiedzę z tego zakresu. Beatmaking to tylko jedna ze stron produkcji (w szerokim ujęciu tego znaczenia), sztuka zabawy z groovem.

5. Najlepsze wspomnienie/wspomnienia wiążące się z tworzeniem muzyki? Niech będzie to swoista zachęta dla młodych adeptów!

“Each time I’ve done something creative and filled a small part of my emptiness. That’s really how I feel: when I’m not creative in some way, there is something missing and the best memory about making music are that short instants.
So, if you’ve some emptiness to fill, the pleasure of making something from scratch is probably what you need.”

Zawsze, gdy zrobię coś kreatywnego i wypełnię tym mała część mojej wewnętrznej pustki. Oto jak naprawdę się czuję: kiedy nie jestem w jakiś sposób kreatywny, czuję, że czegoś mi bardzo brakuje i wszystkie najlepsze wspomnienia związane z tworzeniem muzyki stają się krótkimi mrzonkami. Więc jeżeli posiadasz jakąś pustą przestrzeń, którą trzeba wypełnić, to przyjemność robienia czegoś od podstaw jest prawdopodobnie tym, czego ci wtedy potrzeba.

Po więcej informacji zapraszam na: http://www.onandon-records.com

Tagi: ,

Skomentuj

